Waarom is het essentieel om reclame te maken rond je product of dienst? Simpelweg, omdat de verscheidenheid op de markt groot is. Je dient er met kop en schouders bovenuit te steken om jouw klant van kilometers ver naar jouw bedrijf te laten afdwalen. Deze 3 tips schetsen een duidelijk beeld van hoe je op online marketing kan inzetten!

MET HET HELE BEDRIJF OP SOCIALE MEDIA
De afgelopen jaren waren niet enkel zwoegen en zweten voor de consument, ook de ondernemer heeft serieus zijn père afgezien. De ellenlange coronaperiode heeft voor de nodige onzekerheid gezorgd op vlak van financiën en klantenverlies, wat de noodzaak voor verandering extra hoog maakt. Inspelen op online aanwezigheid kan hier bijvoorbeeld verandering in brengen, omdat je je laat gelden no matter what happens. Je trouwe consument, maar ook potentiële leads worden hierdoor op regelmatige wijze aan jouw bedrijf herinnerd. Een win-winsituatie, als je het ons vraagt!
TIP 1: ZET JE AANBOD ONLINE!
Heb je een nieuw product in de aanbieding? Of veranderen je diensten naargelang de trouwheid van je klant aan jouw bedrijf? Dan zou het een gemiste kans zijn als je hier niet online mee uitpakt! Online marketing is er namelijk voor gemaakt. Maak hiervoor gebruik van sprekende foto’s in combinatie met een motiverend stukje tekst én je blaast je lezer van zijn/haar sokken.
TIP 2: SEO ALS HELD VAN GOOGLE
Om je online vindbaarheid te vergroten, is het aangeraden om in te spelen op SEO. Deze afkorting staat voor Search Engine Optimization, waarmee de nadruk wordt gelegd op zoekwoorden in Google. Hiervoor is het belangrijk om iedere foto te benoemen met een zoekwoord waarop gezocht wordt door de consument, voor als ze op zoek zijn naar jouw aanbod! Of bij een stukje tekst, de titel te vullen met enkele concrete zoekwoorden. Denk hierbij aan ‘Bedrijf X West-Vlaanderen’ of ‘Gecertificeerd bedrijf X regio Gent’. Op basis van deze zoekwoorden wordt je zichtbaarheid groter bij de consument en bereik je een hogere ranking in Google.


Hou je jezelf liever bezig met jouw eigen werk? Begrijpen we volledig! Zowel op vlak van SEO als op vlak van sociale media kunnen wij ons mannetje staan. Je weet ons te vinden!
TIP 3: WEES ACTIEF OP SOCIALE MEDIA
Probeer op regelmatige basis aanwezig te zijn op verschillende sociale mediakanalen. Hiermee trek je de aandacht van (potentiële) klanten en geef je hen een reden om in interactie te gaan. Pak bijvoorbeeld uit met goede recensies van je trouwe klanten, post een foto van je zoveelste jubileum, deel een foto van een samenwerking tussen jou én een handelaar in de buurt, etc. Kortweg, creëer een vertrouwde omgeving waarin je klant zich thuisvoelt. Dat zorgt ervoor dat iemand enkel nog maar bij het horen van het jouw sector, meteen aan jouw bedrijf denkt.