Bedrijven, zelfstandigen, KMO’s, niemand kan eromheen: een website is broodnodig! Enerzijds om de vindbaarheid van je onderneming te vergroten, anderzijds om aankopen te stimuleren of om prospects kennis te laten maken met jouw merk. Natuurlijk is niet iedere website succesvol… De effectiviteit ervan is afhankelijk van het kostenplaatje dat je erin investeert. Je honger wordt toch ook niet gestild met één frietje? Wel, dat geldt ook voor de kwaliteit van een website!

GAAN DE W VAN WEBSITE EN WINST HAND IN HAND?
Een website kan een schot in de roos betekenen voor jouw brand. Al rijst de vraag of je wel degelijk zoveel poen in een online kanaal wenst te putten, om nadien over winst te kunnen praten? Uiteraard hoef je niet voor de duurste formule te gaan om succesvol te kunnen zijn, maar de gierige krent uithangen gaat je ook niet bepaald een stap verder brengen. Een website van begin tot einde opbouwen, afbreken en heropbouwen kost serieus wat moeite én de speciallekes die je hieraan wenst toe te voegen, bepalen jouw prijskaartje.
DE WEBSITEKUDDE OF HET WEBSITESCHAAP?
Velen hebben de gewoonte om de grote meerderheid te volgen. Of we het nu hebben over een politieke partij of de online trend van sociale media, de kudde volgen is gemakkelijk en goedkoop. Ben je dus fan van een website zonder al te veel tralala dan kan je hier op een goedkope manier van afkomen. Dit kan bijvoorbeeld door te kiezen voor een template waarin reeds bestaande elementen simpelweg overgenomen worden op jouw website. Aangezien je een design “deelt” met andere bedrijven, kan dit natuurlijk een stuk goedkoper verlopen. Het minpuntje waar je onlosmakelijk aan verbonden bent, is jouw uniciteit. Een ander bedrijf kan op die manier dezelfde look & feel opwekken.
Heb je liever een exclusievere variant, waarop bezoekers geprikkeld worden vanaf de eerste seconde dat zij jouw website bezoeken, dan kan de afrekening iets gepeperder zijn. Hier schuilt namelijk veel meer mankracht en denkwerk achter! Zowel het grafische, de copy, de strategie als het development ondergaan hier het scherpe oog van een expert. Met het laatste voorbeeld stap je uit de kudde én wil je jouw klant een unieke beleving garanderen. Iets waar eigenlijk ieder bedrijf naar moet streven, want als een aantrekkelijke website voor jou niet belangrijk lijkt, waarom zou jouw klant deze dan in godsnaam willen bezoeken?


Een goede website dient bovendien vindbaar, snel, mobielvriendelijk, gebruiksvriendelijk, dynamisch en relevant te zijn om van een gat in de markt te kunnen spreken. Wil je een website op maat laten ontwerpen? Wij springen alvast een ‘gat’ in de lucht!
Lees ook:
WAT MAAKT EEN WEBSITE DUUR(DER)?
Normaliter proberen we begrippen zoals ‘duur’ en ‘goed’ van elkaar te scheiden, maar in sommige gevallen is dat nu eenmaal niet mogelijk. Klopt, we hebben het over een goede website. De prijzen kunnen zomaar schommelen tussen de 1.000 en 20.000 euro. Zij het zelfs niet meer, als je grootse plannen hebt. De prijs van een website is namelijk afhankelijk van de volgende speciallekes 😉
- Het Content Management Systeem (CMS) dat je kiest: WordPress, Drupal, bestaande template, etc?
- Het aantal pagina’s dat je wenst. Wil je een beperkte of uitgebreide website?
- De functionaliteiten die je nodig hebt, zoals de integratie van een webshop of chatbot.
- De taal of talen waarin de website te lezen is.
- De visuele vormgeving waaraan de website moet voldoen, startend van nul of inspelend op een bepaalde huisstijl.
- De inhoud die aangeleverd wordt of nog helemaal gecreëerd moet worden: Heb je een logo? Heb je een huisstijl? Bestaan er reeds teksten?
- Onmisbare aanvullingen, zoals een copycheck, filters die je wenst te integreren, analysetools, etc.
- De testfases die nodig zijn voordat de website officieel gelanceerd kan worden.