Facebook, LinkedIn, Instagram, … Het zijn allemaal heel eenvoudige kanalen om een groot publiek te bereiken, maar dat doe je niet zomaar! Als je snel wilt scoren bij je doelgroep, moet je ervoor zorgen dat je hun aandacht vasthoudt op het juiste moment. Niet alleen het juiste moment speelt van belang, maar ook de juiste content. Als je hier rekening mee houdt, wordt je bedrijf gegarandeerd meer gezien en gehoord!

1. Geen chaos meer
Door veel bedrijven wordt social media vergeten en vermeden. Er is vaak geen tijd voor of de inspiratie ontbreekt om ermee aan de slag te gaan. Je kent het wel. Zonder plan, structuur of overleg publiceert iedereen ad hoc content. Op die manier creëer je een doolhof voor je bedrijf én voor je doelgroep. Een perfect resultaat behalen zonder voorbereiding dat lukt niemand, zelfs Einstein niet.
Een contentkalender is dus de ideale oplossing voor dit probleem. Aan de hand van deze gedetailleerde planning weet je perfect welke content je op welk kanaal wilt publiceren en wanneer. Perfect, toch?
2. Meer voordelen dan nadelen
Het lijkt op het eerste zicht misschien heel veel werk zo’n contentkalender, maar wist je dat er talloze applicaties en templates bestaan? Geen excuses dus! Als je gebruik maakt van een contentkalender kun je vooruit werken. Eenmaal je de flow te pakken hebt, kun je meerdere posts voorbereiden in één keer. Je kunt ze zelfs inplannen op datum naar keuze. Zo kun je rustig verder werken, terwijl de posts automatisch gepubliceerd worden. Handig, hé?
Als je als bedrijf vertrouwen wilt uitstralen is het belangrijk dat je consistent communiceert. Een contentkalender is een heel evidente manier om te werken met een consistente stijl. Zo bouw je ook aan een betere relatie met je doelgroep.


Kortom: een contentkalender biedt je dus heel veel mogelijkheden! Ben je toch nog twijfelende of geef je het misschien liever uit handen? Klop eens aan bij ons, we openen met plezier onze deuren!
3. Overzichtelijk
Denk goed na over je content en beeld je in waar je doelgroep op zit te wachten. Het hoeft niet altijd over je bedrijf te gaan. Integendeel, zet eens een werknemer in de kijker of toon hoe jullie zich inzetten voor de maatschappij. Naast informeren is het ook belangrijk om je doelgroep te entertainen en te amuseren. Afwisseling is heel belangrijk! Jij wilt ook niet elke dag hetzelfde op je boterham toch?
Variatie in content zorgt ervoor dat je je doelgroep blijft prikkelen. Het is tenslotte de bedoeling dat ze stoppen met scrollen bij jouw post. Een contentkalender biedt een duidelijk overzicht waarop je kan zien welke content je wanneer gebruikt. Op die manier kan je beslissen dat je naast een foto ook eens een bewegend beeld of een gif kan gebruiken.